Дивує позиція Київської влади щодо цін на проїзд.
Нещодавно КМДА оприлюднила рішення про майже подвоєння вартості проїзду на метро, підвищивши її до 8 гривень за поїздку.
Сталося це без консультацій не тільки з киянами, а навіть з профільною комісією Київради з транспорту.
Можливо, якби у Віталія Кличка та його виконавців було бажання щось змінити до кращого, він би поцікавився світовим досвідом роботи цієї галузі та практикою визначення та встановлення таких цін в Україні та за кордоном. Але, на жаль, цього не сталося вчасно, тільки під тиском громади нині розпочалося таке з’ясування.
Наведу можливі варіанти вирішення проблеми зміни вартості проїзду і досягнення оптимальної ціни.
Для їх повного усвідомлення потрібно було б проаналізувати такі невід’ємні від цієї проблеми питання, як найкраща схема організації перевезень у велетенському мегаполісі, види та кількість транспортних одиниць, їх якість. Поза увагою не може залишатися проблема собівартості їх роботи, включно з вартістю пального, ремонтів, зарплати персоналу та ще багатьох інших речей.
Не можна не враховувати проблему забудови міста та розташування житла і виробничих та інших об’ єктів. Старші люди пам’ятають, як на великі підприємства перед початком робочої зміни рухалася величезна людська ріка, бо житлові будинки їх співробітників розташовувалися в зоні пішохідної досяжності. Тепер перевага надається фактору наживи, а не збалансованої забудови міста згідно з «Генеральним планом». Переважає житлова забудова, а зникають колишні промислові зони. І це призвело до величезної щоденної міграції мільйонів людей. Все це необхідно враховувати при роботі над транспортним комплексом столиці. Але повернемося до можливої зміни вартості проїзду. Чи врахувала міська влада можливі варіанти?
Варіантів може бути багато і різних:
1.Покласти все на плечі пасажирів і просто підвищити ціну;
- Вирішити це питання за рахунок проплати всієї вартості проїзду за рахунок міського бюджету. Варіантом може бути надання спеціального проїзного документу лише киянам або тільки пільговикам. Приїжджі при цьому мають платити повну вартість;
- Оплатити з бюджету тільки ту частину вартості, на яку планується підвищення, залишивши існуючу ціну;
4.Розробити електронну систему оплати, яка б враховувала тривалість та час поїздки та вид транспорту;
- Запровадити спеціальний місячний проїзний на всі види громадського транспорту.
Може бути і багато інших варіантів, але без обговорення з киянами ці речі запроваджувати Н Е М О Ж Л И В О !
Володимир Бондаренко, голова фракції «Батьківщина» в Київраді, Facebook, 20 травня 2018р.