Як Громадську раду міжнародних експертів щойно виключили з процесу оцінювання кандидатів.
Роздали проект рішення Комітету ВРУ щодо закону про Антикорупційний суд.
Історія така:
- «Якщо щонайменше у 3 членів Громадської ради (з 6 загалом) є заперечення щодо доброчесності конкретно кандидата, то вони мають право лише ініціювати СПІЛЬНЕ засідання із ВККС чи співбесіду кандидата».
Фактично такого поняття, як засідання Громадської ради – більше не існує, і НЕ ІСНУЄ інституційності самої ради.
Якщо вони у свій спосіб без засідань (і без оплати своєї роботи чи приїзду до України) не ініціюють щодо конкретного кандидата спільного засідання з ВККС, то цього кандидата вважають супер-доброчесним апріорі.
- Прибираються всі їхні повноваження зі статті 9 щодо Громадської ради, які були у законопроекті.
У них НЕМАЄ більше своїх засідань, вони НЕ розглядають питання по кожному кандидату, вони НЕ надають висновок ВККС щодо відповідності/невідповідності кандидата.
Прибирається їхнє право навіть делегувати свого представника на засідання ВККС щодо кваліфікаційного оцінювання кандидата.
Прибирається право члена Громадської ради брати участь у засіданнях Ради (бо таких засідань більше немає у законі).
Фактично, членам Громадської ради залишається лише право ініціювати спільне з ВККС засідання щодо конкретно кандидата, де розглядатиметься питання.
Як це зможе зробити Громадська рада без оцінювання кожного на своїх засідання по кандидатам, без обговорення, без збору на засідання, без оплати їх роботи – не зрозуміло.
Цукерка, як завжди, із лайном.
І ще:
- Членами Громадської ради міжнародних експертів тепер можуть бути громадяни України: пункт 8 рішення комітету.
Зокрема українські прокурори, бо редакція не передбачає міжнародного досвіду, а лише здійснення судочинства у справах, «пов’язаних з корупцією» в інших країнах.
Президент, як завжди, грає з країною у наперстки: Громадська рада МІЖНАРОДНИХ експертів може складатися, як я розумію, виключно з українських громадян. І як орган втрачає свою інституційність.
І ще одне:
- За проектом Комітету ВРУ на спільному засіданні ВККС та Громадської ради спільно ухвалять рішення про «відповідність критеріям» кандидата. Але у цього рішення НЕМАЄ жодних правових наслідків!
Тому що у законі про судоустрій рішення, після якого кандидати вибувають з конкурсу, називається «рішення про НЕПІДТВЕРДЖЕННЯ здатності здіснювати правосуддя” і тільки так!
Терміни змінити комітет не пропоную, отже, банально рішення спільного засідання – це папірець, яка ні на що не впливає юридично.
До речі, у документі 3 помилки:
На сторінці 2 Комітет пропонує виключати частини зі статті 12, яких у цій статті і так НЕМАЄ!
Виявляється, ця «одруківка», насправді виключається пункти зі статті 9 як раз про повноваження Громадської ради.
Зрозуміло, писали-то о 5й ранку лівою ногою.
Друзі, я дуже прошу допомогти нам зараз проаналізувати цей документ.
У нас знову буде лише 10-15 хвилин після Комітету ВРУ, щоб розібратися у цих надважливих питаннях.
Затягнути, вирішити в останній момент зранку в день голосування, текст роздати за 5 хвилин, щоб ніхто ні в чому не розібрався, і прокричати з трибуни про «хто не голосує – той москаль». Ось сценарій, який ми бачимо вже 3 роки.
Коли вже ця вистава змінить режисера та цих недолугих акторів, які текст не можуть без помилок напрацювати за півроку.
Це єдиний трюк, який президент та його «друзі» вміють виконувати.
І три роки одне і те саме.
Альона Шкрум, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 7 червня 2018р.