Що дає потужний поштовх економіці та забезпечує сталий розвиток державі? Звичайно, що ресурси. В Україні сьогодні залишилось практично два великих таких ресурси, за допомогою яких ми ще можемо сподіватися на краще майбутнє. Це наша земля і наша газотранспортна система.
На щастя, сільськогосподарську землю ми в 2017 році врятували і продовжили мораторій на її продаж ще на рік. А от з ГТС України ситуація інакша.
ГТС України – це унікальне багатство
Просто нагадаю, що наша ГТС є унікальним багатством. Чому? А тому, що щороку Україна отримує 2 мільярди доларів доходу завдяки транзиту. Якщо будувати таку систему з нуля, то витрати на це обійшлися б у 300 мільярдів євро. Це майже три ВВП України! Чи вдасться нам ще побудувати таку ГТС – маю сумніви.
До того ж не треба забувати, що наша ГТС є одною з найбільших у світі!
Вона виконує дві основні функції: забезпечення природним газом внутрішніх споживачів, а також транзит природного газу через територію України у країни Західної та Центральної Європи.
За 2017 рік через українську ГТС до Європи транспортовали максимальну за вісім років кількість газу – 93 млрд кубометрів
Саме тому це справді національне багатство, яке треба берегти, розвивати і захищати.
Влада готує сюрприз
А що відбувається наразі? Влада готує нам велику аферу. І це може коштувати країні майбутнього.
Керівники нашої держави планують 49% ГТС віддати за безцінь у власність або управління іноземцям. Це відбувається за нашими спинами. Як ви думаєте, а хто ж головний ідеолог цієї афери? Президент Порошенко.
Мільйони українців після Майдану сподівалися на відновлення справедливості в країні. Ми ніколи не могли б подумати, що демократичні сили, які прийшли після Революції, через певний час повернуться на рейки старого режиму і розпродаватимуть національне багатство – нашу ГТС.
Хіба українці не можуть самі керувати своїм багатством? Хіба ми такі немічні? Мабуть, Порошенко саме так і думає. Це і пояснює його бажання половину ГТС віддати іноземцям, щоб вони нею керували.
Нас позбавляють власності ціною в 300 млрд євро, а з бюджету України забирають стабільний прибуток у 2 млрд дол.
Наша ГТС – це стратегічний дороговартісний проект, і утримувати її в належному стані та розвивати – це завдання влади. Ми різними способами спонукатимемо владу робити це. І якраз вчора разом із колегами по фракції ми передали до НАБУ та до Генпрокуратури заяву про злочин, що готується вищими посадовими особами щодо незаконної тіньової приватизації ГТС.
Ми не допустимо незаконної тіньової приватизації української ГТС
Ще одна спроба вберегти нашу ГТС
Нагадаю, що захищати нашу ГТС нам доводиться не вперше. Ще у 2007 році парламент зміг об‘єднатися та ухвалив законопроект Юлії Тимошенко про заборону приватизації газотранспортної системи. Тоді за це проголосувала рекордна кількість депутатів – 430!
Сьогодні якраз час знову вберегти нашу ГТС від будь-яких посягань. Ми підготували законопроект, який забороняє можливість відчуження ГТС та/або тіньової передачі її в оренду. Заборонено брати ГТС в управління будь-якій іноземній структурі. Не виключаю, що за такими іноземними структурами може стояти і російський капітал.
Я переконаний, що керувати ГТС та отримувати прибутки від транзиту може тільки 100% національна державна компанія.
Сергій Євтушок, народний депутат від «Батьківщини», «Лівий берег. Блоги», 14 березня 2018р.