Григорій Немиря представив ключові елементи позиції «Батьківщини» щодо введення миротворців ООН на Донбас

Заступник Голови партії «Батьківщина», голова Комітету ВРУ з прав людини Григорій Немиря представив ключові елементи позиції «Батьківщини» щодо розгортання миротворчої місії ООН на Сході Україні.

Про це йшлося під час першої зустрічі Національної платформи «Діалог про мир і безпечну реінтеграцію» на тему «Миротворча місія ООН – можливості та ризики для безпечного миру».

«Ми спостерігаємо стагнацію Мінського процесу, який є абсолютно недостатнім для досягнення стійкого миру на Донбасі. Свідченням цього є і обговорення Миротворчої місії ООН, оскільки ані в Мінську 1, ані в Мінську 2 немає пунктів стосовно такої місії», – наголосив Григорій Немиря.

«Миротворча місія ООН може бути успішною, коли є політична воля усіх сторін досягати результату. Тому сьогодні я би хотів представити ключові елементи позиції партії «Батьківщина» щодо розгортання миротворчої місії ООН на Сході України. Ми вважаємо, що миротворчі сили ООН мають бути інструментом, який допоможе розв’язати поточний конфлікт, уникнути створення замороженого конфлікту та гарантувати довгостроковий стабільний мир і безпеку в регіоні. Це і є мета», – сказав він.

За словами заступника Голови партії, «для досягнення зазначених цілей миротворчі сили мають бути частиною існуючого процесу під егідою Міжнародної цивільної адміністрації, який має призвести до відновлення суверенітету України в рамках її міжнародно визнаних кордонів».

Окрім того, потрібне стабільне перемир’я і такий результат, зокрема, вимагатиме миротворчих сил, які матимуть повний контроль над зоною конфлікту, у тому числі на лінії розмежування для попередження ударів або атак, у зоні конфлікту для забезпечення перемир’я та попередження атак, захисту міжнародного персоналу, цивільного населення, критично важливих об’єктів цивільної інфраструктури, і на кордоні між Україною та Росією для попередження переміщення озброєних осіб, зброї та спорядження в зону конфлікту.

Як зазначив Григорій Немиря, враховуючи факт роботи СММ ОБСЄ на Донбасі, для уникнення дублювання та конфліктів у процесі ухвалення рішень має бути одна особа, яка виступатиме в ролі спеціального представника Генерального секретаря ООН і одночасно Голови ОБСЄ для забезпечення максимальної координації між Миротворчими силами з одного боку та між присутньою ОБСЄ з іншого.

Народний депутат від «Батьківщини» заявив, що для досягнення результату миротворча місія ООН повинна мати широкий мандат, який включатиме наступні елементи:

-забезпечення безпеки для СММ ОБСЄ та Міжнародної цивільної адміністрації;

-перевірку та забезпечення примушення до перемир’я;

-забезпечення та примушення до безпеки на Донбасі;

-розділення воюючих сторін;

-стримування порушників;

-нагляд за виведенням, знищенням або збереженням важкого озброєння;

-захист цивільного населення та об’єктів критично-важливої інфраструктури;

-забезпечення безпеки на лінії розмежування та українсько-російському кордоні;

-підтримка закону та порядку;

-утилізація боєприпасів, які не розірвалися, зокрема мін, і розмінування;

-сприяння обміну ув’язненими;

-забезпечення розпуску або виведення збройних формувань.

За його словами, при виборі країн, які нададуть війська, мають бути враховані наступні принципи: військова спроможність, досвід миротворчої діяльності, взаємодія та сумісність з військами інших країн та сильна країна-лідер.

«Найкращими тут можуть бути Фінляндія та Швеція, які мають досвід і можуть визнаватися іншими як нейтральні та безпристрасні», – сказав Григорій Немиря.

Окрім того, для уникнення ризиків при поетапному розміщенні миротворчих сил, якщо вони одночасно не можуть бути розміщені і на лінії розмежування, і в зоні конфлікту, і на державному контролі, потрібно, щоб рішення про розміщення ухвалювалося однією резолюцією Радбезу ООН (таким чином, не доведеться повертатися до Радбезу ООН за подальшими резолюціями), сказав політик.

Рішення про перехід з одного етапу на інший етап має прийматися Спеціальним представником Генсека ООН у консультаціях з командувачем миротворчих сил та іншими.

«В іншому випадку існує небезпека, що при переході від одного до іншого етапу може виникнути недовіра та якісь маніпуляції з боку Росії, яка має право вето в Радбезі ООН», – сказав Григорій Немиря.

Він також наголосив на тому, що для виконання зазначених завдань місія має складатися з 30-40 тисяч військових, а Міжнародна цивільна адміністрація – приблизно з 3-5 тисяч осіб персоналу.

Нагадаємо, що Національна платформа «Діалог про мир та безпечну реінтеграцію» заснована консорціумом незалежних українських громадських організацій у партнерстві з Комітетом ВРУ з прав людини, Міністерством з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, Міністерствами закордонних справ Швейцарії та Фінляндії за технічної підтримки міжнародної організації Crisis Management Initiative (CMI).

Цілями платформи є створення і забезпечення функціонування позапартійної, професійної та інклюзивної платформи, відкритої для різних суб’єктів і осіб, які виступають за досягнення стійкого миру на території Луганської та Донецької областей, у тому числі ефективну політику реінтеграції та забезпечення національної єдності в Україні, обговорення методів деокупації регіону в контексті дотримання стандартів прав людини, а також міжнародного досвіду побудови заходів довіри і стійкого миру в плюралістичному суспільстві.

На базі платформи плануються щомісячні публічні заходи за участі представників українських центральних і місцевих виконавчих органів влади, народних депутатів, представників місцевих громад та регіонів, громадських організацій та міжнародних експертів, дипломатичних організацій і місій.

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова