Ініціатива Верховної Ради розслідувати факти підриву обороноздатності держави, незаконного продажу озброєння і можливої причетності до цього колишніх Міністрів оборони є правильною, хоча і дещо запізнілою.
Однозначно слід встановити істину для історії та дати оцінку певним постатям, але необхідно подивитися на ситуацію ширше нав’язаного суспільству тлумачення про «крайніх», або, як кажуть, outside the box.
Не принижуючи особисту відповідальності Міністрів оборони, необхідно пам’ятати, що жоден керівник цього відомства, по суті, креатура президента, ніколи не був неконтрольованим гравцем в питаннях надлишкового озброєння чи майна. Процедури від формування переліку озброєння, яке «раптово» стає «надлишковим», до факту його продажу конкретній країні в рамках військово-технічного співробітництва регламентовані нормативно. Участь в цьому беруть численні державні органи і чиновники.
У даному контексті раджу уважно переглянути положення про такі поважні структури, як РНБО, Міністерство закордонних справ, Міністерство економічно розвитку і торгівлі. Серед їх повноважень можна знайти багато пунктів, пов’язаних з національною безпекою держави, озброєнням і військовою технікою, регулюванням зовнішньо-економічної діяльності, розвитком експорту, доступом до ринків, військово-технічного співробітництва, експортного контролю тощо.
А тепер питання:
Хто був секретарем РНБОУ у 2005 році?
Хто був Міністром закордонних справ України у 2009 – 2010 роках?
Хто очолював Міністерство економічного розвитку і торгівлі у 2012 році?
Відповідь дуже проста – Порошенко Петро Олексійович.
Де була його публічна державницька позиція, коли ті чи інші президенти і очільники Міноборони реалізовували проекти підриву обороноздатності та фактичного розвалу армії?
До речі, керівники як Міністерства закордонних справ, так і Міністерства економічного розвитку і торгівлі зазвичай беруть участь у засіданнях Уряду та особисто голосують при прийнятті всіх нормативних актів Кабміну, у тому числі оборонного спрямування.
Саме тому, якщо насправді є бажання встановити істину в питанні розкрадання армії та покарати винних, необхідно ретельно перевірити – разом з рішеннями і діями колишніх Міністрів оборони –відповідні дії та бездіяльність Петра Порошенка на перелічених посадах.
Зрозуміло, що поточний період його діяльності поки ще захищений імунітетом, але очевидно, що він втратить цей імунітет вже до літа.
Тільки повне розслідування і невідворотне покарання всіх винних може стати ефективним щепленням на майбутнє.
Андрій Сенченко, Координатор Воєнного кабінету Юлії Тимошенко, Facebook, 6 лютого 2019р.