У лютому цього року під час зустрічі народних депутатів України з представниками місцевої влади у Львові з’ясувалося, що керівництво ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» отримало листа від Міністерства інфраструктури України щодо вивчення ситуації про можливу зміну форми власності з державного підприємства на акціонерне товариство.
Багато часу на роздуми трудовому колективу львівського летовища не дали, оскільки напередодні міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що його відомство в наступному році планує розпочати процес передачі в концесію міжнародних аеропортів у Львові та Херсоні. Мовляв, це будуть перші пілотні концесійні проєкти.
Обкладинка пропозиції міністерства ніби, на перший погляд, дуже приваблива. Адже чиновники готуються до переговорів з потенційними інвесторами і працюють над інвестиційним атласом, в якому буде зібрана вся необхідна інформація про концесійні можливості в Україні.
Але виникає логічне питання – для чого владі експериментувати з одним із найуспішніших підприємств країни? Справді, про концесію державних стратегічних підприємств в українській владі говорили досить багато, а питання щодо ДП «МА «Львів» імені Данила Галицького» порушується вже чимало років, проте силами колективу, профспілок, місцевої влади, небайдужих політиків цей процес вдавалося зупинити. Минулого року громада і народні депутати України групи «Львівщина» запобігли передачі його в концесію.
Цьогоріч ситуація повторюється. І не хочеться вірити, що намагання віддати летовище у концесію – це спроба догодити одному з олігархів…
ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького» – найбільше летовище у Західній Україні за пасажиропотоком та маршрутною мережею, яка складається з понад 60 напрямків. Новий аеровокзальний комплекс вартістю 1 млрд. 300 млн. гривень було введено в експлуатацію 12 квітня 2012 року за бюджетні кошти.
Трудовий колектив аеропорту показує результати вдалого господарювання, перебуває в постійному розвитку і, навіть попри обмеження карантину, працює над відкриттям нових напрямків та готовий надати план розвитку державного підприємства. Тому немає сенсу передавати його в концесію, адже концесійний договір визначає взаємовідносини партнерів на довгий період та є великим за обсягом документом, у якому, теоретично, мають бути максимально враховані усі можливі варіанти розвитку відносин.
Львівське летовище є об’єктом стратегічного, а також військового призначення, функціонування якого не можна ставити під загрозу, експериментуючи із концесіями.
Михайло Цимбалюк, народний депутат від «Батьківщини», ЦЕНЗОР.НЕТ, 24 березня 2021 року.