У 2010 році, після сумнівної перемоги на президентських виборах, Віктор Янукович ніяк не міг заспокоїтися. Колишній екс-прем’єр, його сакральний ворог Юлія Тимошенко залишалась для нього занадто сильним опонентом.
75 млн дол. на себе і на Юлію Тимошенко
Вже через рік, у 2011-му, Янукович доручає американському політтехнологу Полу Манафорту організовувати та реалізовувати масштабну медіакампанію з дискредитації Юлії Тимошенко як політика.
Різними брудними методами тодішній новий президент і Ко. намагаються створити екс-прем’єру негативний образ не тільки в Україні, але й за її межами.
За весь цей бруд, який втілювали в життя американські лобісти, Янукович заплатив шалені гроші – 75 млн долларов або (2 250 000 000 грн). Це, мабуть, була чи не найбільша дискридитаційна кампанія українського політика.
На жаль, дізнатись про цей «чорний» план і зрозуміти, що багато років свідомістю українців вправно маніпулювали ті, кому заважала Тимошенко, вдалось США, а не Україні. І для того знадобилось аж 7 років.
Інформація про медіаоперацію з очорнення Юлії Тимошенко стала відома в результаті розслідування американської прокуратури у справі проти політтехнолога Пола Манафорта, а також завдяки оприлюдненню сенсаційних документів одним із найвпливовіших видань світу – Тhe Guardian.
Цікаво, що тоді, у 2011 році, ув’язнення Тимошенко країни ЄС та адміністрація тодішнього президента Обами назвали політично вмотивованим. Масштаби репутаційних втрат для «нового» президента стали зрозумілими. І йому треба було швидко «відбилити» свою проблемну репутацію і виправдати ув’язнення Тимошенко.
«Чорна» кампанія
Тоді і розпочалася «чорна» кампанія зі спотворення образу лідера «Батьківщини».
Для цього використовували різні методи і маніпуляції. Усі вони чітко описані в документах, оприлюднених Тhe Guardian.
«Дорожня карта» включала виробництво анонімних відео з атаками на Тимошенко та порівняння її з п’яним Борисом Єльциним. У закордонних ЗМІ активно розміщували замовні матеріали проти Тимошенко і таких матеріалів було близько 2000.
У спеціальній стратегії, команда Манафорта передбачала навіть редагування статей у Вікіпедії «для підкреслення корупції Тимошенко». Використовували в мережі відео, де вона висловлює нібито обурливі претензії до суду. Його розповсюдження мало створити враження нібито лідерка «безрозсудна та не спроможна бути державним діячем».
Також планували розробити веб-сайт «The Tymoshenko Files». Там мали розміщувати фейкові новини про всі сфери корупції Тимошенко та її зловживання на посаді.
А найцікавіше – це було створення рейкового експертно-аналітичного Центру досліджень країн колишнього Радянського Союзу. Він був базовим ресурсом для, так би мовити, легалізації фейків про лідера «Батьківщини».
Для Януковича – усе скінчилося, а для Юлії Тимошенко…
Усі ці документи і розслідування американської прокуратури засвідчили, що негативний імідж Тимошенко створювався не один рік і абсолютно штучно, за величезні гроші Януковича.
Усі звинувачення, які лунали на її адресу, – були просто фейками.
Сьогодні Янукович за межами країни і за межами сприйняття українців. Для нього гра в політику скінчилась. Але для Тимошенко – ні. Вже нова влада знову намагається приструнити незручного політичного опонента в особі Тимошенко напередодні виборів.
Армія порохоботів й далі займаються такою самою дискредитаційною кампанією, тільки вже замовник інший. Компрометуючі матеріали і далі розміщують у ЗМІ. І з огляду на обсяги, коштує це не дешево. Але як і Янукович, Порошенко може собі це дозволити. Що втрачати, коли політичні рейтинги невтішні?..
Сергій Євтушок, народний депутат від «Батьківщини», «ВВ», 20 квітня 2018р.