Голова Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Оксана Кривенко повідомила про те, що були запроваджені гарантовані стандарти послуг з електропостачання та компенсації споживачам за їхнє недотримання.
Відповідну постанову комісія затвердила ще у жовтні минулого року. За словами Кривенко, споживач отримує компенсацію у випадку недотримання оператором системи розподілу або електропостачальником встановлених гарантованим стандартом термінів надання послуг і виконання робіт. Йдеться, зокрема, про недотримання термінів видачі технічних умов на приєднання, відновлення електропостачання, перевірки лічильника і відповідей на письмові звернення.
Коментар голови підкомітету Верховної Ради з питань енергозбереження та енергоефективності, народного депутата від «Батьківщини» Олексія Рябчина для Радіо НВ.
Стандарти якості та компенсація за неякісні послуги існували і до цього рішення комісії. Нинішній склад комісії вдосконалив цю процедуру. Водночас проблема полягає у доказовій базі щодо надання неякісної послуги, додав він.
Цю постанову НКРЕКП, там написано, що втратить чинність постанова НКРЕКП від 2016 року, яка має таку саму назву, але трохи інший зміст. За два роки дії тієї постанови багато людей отримали компенсації за неякісні послуги? Небагато. Довести неякісну послугу – дуже велика проблема. Це добре, що такі стандарти існують. Однак вони пояснюються причиною, що скоро запрацює ринок електроенергії, а це значить для людей, що значно подорожчає вартість електроенергії.
Таким чином намагаються скоригувати негативний ефект від підвищення вартості електроенергії. Однак без ухвалення закону про енергетичного омбудсмена – інституції, яка б допомагала споживачам виборювати свої права у взаємостосунках із постачальниками всіх видів енергії, постанова комісії не матиме результату. Самій комісії бракує ресурсів для того, щоб забезпечити права споживачів. Вона і не має цим займатись.
Олексій Рябчин, народний депутат від «Батьківщини», НВ.Бізнес, 9 січня 2019р.