Михайло Цимбалюк: Впровадження е-квитка у львівському транспорті – це політичне питання

Впровадження електронного квитка у львівському транспорті стає політичним, а не господарським питанням міста.

У Львівській міській раді не втомлюються давати обіцянок щодо нової системи оплати за проїзд та його контролю. Але в результаті ця тема у медійному просторі не лише міста, а й країни роками просто заговорюється і складається враження, що ані львівські чиновники, ані самі перевізники не готові до впровадження е-квитка.

Не хочеться вірити й в те, що затягуванням вирішення цього питання, у мерії просто шукають найбільш лояльного підрядника. Нагадаю, що до запровадження е-квитка має бути залучене немале фінансування.

Так, місто звернеться до Європейського банку реконструкції та розвитку з проханням виділити кредит на суму 10 мільйонів євро (до речі, 17 мільйонів євро ЄБРР має надати для Львова на закупівлю 50 тролейбусів). Як результат, бачимо, що львівська господарка ведеться у борг, адже сукупна позика міста станом на початок року становила майже 8 мільйонів доларів та майже 37 мільйонів євро. І дозволю собі зауважити, що ці гроші нам, львів’янам, доведеться віддавати з власної кишені. Варто також закцентувати увагу на тому, що систему та обладнання е-квитка, яку встановлять у Львові, досі не використовували у жодній країні, тож не виключено, що процес може суттєво затягнутися.

Тепер очевидно, чому у Львові такі високі тарифи на вивезення сміття, квартплату, а віднедавна і найдорожчий в Україні проїзд в електротранспорті. А після зрівняння вартості квитка у тролейбусах і трамваях з маршрутками, перевізники вже вимагають подорожчання і зі свого боку – до 7 гривень 50 копійок (знову ж таки, якщо такий тариф затвердять, то проїзд у львівських маршрутках буде одним з найдорожчих в Україні).

Наголошую, що такі тарифи були б цілком виправдані, якби львів’яни розуміли, за що вони витрачають свої гроші, бо надання транспортних послуг бажає очікувати кращого. Трамваї в години пік продовжують виходити з ладу, маршрутки курсують не за графіком, а перевезення пільгових категорій на більшості автобусних маршрутів скасоване…

Львів – місто з багатостолітньою історією, самобутньою культурою, з найбільшою кількістю програмістів в Україні, львів’яни в багатьох процесах були першими і дуже прикро, що ми не стали першими у впровадженні електронного квитка. Натомість нас випередили обласні центри, які не були такі «відкриті для світу».

Втім вірю, що завжди так не буде…

Михайло Цимбалюк, голова Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина», Facebook, 19 квітня 2018р.

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова