Кожні три хвилини на автомагістралях України стається дорожньо-транспортна пригода, кожні 2,5 години – гине людина.
Напередодні у Львівській області у ДТП одразу загинуло шестеро осіб. Така невтішна статистика з автомобільних доріг нашої країни. Зведення правоохоронців щодо загиблих у ДТП у рази перевищує кількість людських втрат на Сході України, де вже п’ятий рік триває українсько-російська війна.
Найприкріше те, що кількість ДТП та їхніх жертв – це пряма відповідальність поліцейських і їхніх керівників як на місцях, так і в Києві. Адже передовсім їхня робота повинна бути скерована на те, щоб водії максимально дотримувалися правил дорожнього руху. Також правоохоронці мають завчасно передбачати та запобігати трагічним подіям.
У реформуванні Державтоінспекції вбачаю кілька важливих недоліків та недопрацювань.
Оскільки лише однією оновленою обкладинкою нової патрульної поліції змін не досягнеш.
До прикладу, у Головному управлінні Національної поліції у Львівській області перебуває на балансі 24 спеціальних технічних засобів для дослідження стану алкогольного чи наркотичного сп’яніння – «Drager Alcotest». Така кількість засобів не дає змоги забезпечити всі службові автомобілі груп реагування патрульної поліції по області – необхідна кількість має бути щонайменше вдвічі більшою. А отже маємо абсурдний факт – службові автомобілі не обладнанні технічними засобами для організації дорожнього руху на місцях ДТП. Переконаний, що вирішення цієї проблеми є першочерговим з огляду на необхідність дотримання заходів безпеки та належного збереження речових доказів. Тому на рівні керівництва Нацполіції України необхідно вирішити придбання 74 технічних засобів для організації дорожнього руху на місцях ДТП в області.
Окрім того, не всі патрульні поліцейські забезпечені нагрудними відеокамерами для здійснення відеофіксації матеріалів про адміністративні правопорушення. Пропозиція – на Львівську область має бути закуплено мінімум 148 відеокамер – це дозволить забезпечити безпеку і правоохоронців, і порушників. Поряд з тим (і це чи не найважливіше) – в області немає жодного приладу для вимірювання швидкості автомобілів: як стаціонарних так і переносних, мобільних, а відеокамери на автошляхах здебільшого вимкненні або ж не працюють.
Не вирішеним залишається питання щодо відсутності технічних засобів та нормативних механізмів процесу евакуації працівниками групи реагування патрульної поліції. Правоохоронці змушені самотужки вирішувати цю проблему, залучаючи приватні транспорті засоби.
Стан патрульних автівок також бажає очікувати кращого. Автопарк Нацполіції Львова нараховує 109 авто, втім 22 автомобілі перебувають в технічно несправному стані, ще 23 – після ДТП. І тепер очевидно – чому на вулицях Львова останнім часом ми бачимо так мало «патрульних», а на приїзд поліцейських доводиться чекати до години часу.
Це лише частина недопрацювань у патрульній поліції, на які звернув увагу. Щоб поліцейський дбав про безпеку і спокій громадян, держава має подбати про нього, забезпечивши його, як є у всіх європейських країнах, повністю соціальним пакетом: медициною, помешканням, надійним матеріальним становищем.
На завершення поставлю ще одне питання, яке зараз залишається без відповіді: чому на українських дорогах немає інженерів з організації дорожнього руху? Адже саме вони відповідали за кожну здачу відремонтованої дороги, розміщення знаків та світлофорів. Зараз цю роботу практично ніхто не проводить.
Кабінет Міністрів України, згідно із законом, зобов’язаний організовувати безпеку на вулицях та дорогах країни. Міністерство інфраструктури, складається враження, що просто відсторонилося від вирішення цієї проблеми. Міністр Омелян обмежився лише презентацією Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху до 2020 року, але результатів її втілення ніхто так і не зауважив. Тому вкотре наголошую, що постійні ДТП на автошляхах – це результат затяжної бездіяльності МВС та Мінінфраструктури.
Михайло Цимбалюк, голова Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина», Facebook, 24 травня 2018р.