Міністерство інфраструктури ініціювало списання понад 50 тисяч вагонів «Укрзалізниці», а це 62% парку підприємства. Для їх заміщення необхідно витратити мінімум 75 млрд грн.
Списання вагонів — це відверта диверсія та лобістська схема, яка спричинить катастрофу на ринку перевезень. І без того збиткова «Укрзалізниця» втратить основні засоби, які зараз приносять їй доходи й, відповідно, свою частку на ринку вантажних вагонів на користь приватних операторів рухомого складу.
Основна проблема — не вік вагонів, а відсутність належного контролю за проведенням планових ремонтів та корупція на кожному кроці. У розвинутих країнах вантажні вагони не мають граничного терміну експлуатації — тільки висновок про технічний стан. В Україні дешевше заплатити інспектору, аніж якісно відремонтувати вагон!
Я звернувся до голови ТСК по «Укрзалізниці» з проханням розглянути на наступному засіданні це питання, аби не допустити списання вагонів! Адже через це рішення бізнес та УЗ втратять мільярди!
Костянтин Бондарєв, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 26 листопада 2021 року.