У четвер, 23 листопада, мала велике задоволення виступати у Краматорську на Форумі щодо децентралізації та розвитку.
Вважаю такі виїзні засідання нашого Комітету з місцевого самоврядування дуже продуктивними та знаковими – особливо, коли вони проходять в областях, близьких до ліній розмежування, де результати успіху реформ мають стати запорукою реінтеграції нашого Донбасу.
У моїй дискусійній панелі відверто говорили про реформу державного управління та розвиток головного ресурсу будь-якої ОТГ, містечка чи області – людського потенціалу.
Насправді, реформа децентралізації – є однією з тих реформ, які здатні швидко змінити країну на краще, але вона могла б бути набагато успішнішою, якщо б в одну ногу з нею йшла реформа державного управління.
На жаль, станом на сьогодні, реформа державної служби та служби в органах місцевого самоврядування за усіма показниками значно відстає в імплементації та практично очолює рейтинг реформ, але з кінця!
1.Станом на серпень цього року за виконанням завдань Стратегії державного управління на перше півріччя 2017 року було виконано лише 15%!
Тому 11 жовтня уряд вніс зміни у Стратегію та переніс терміни більшості завдань та заходів ще на рік. Так не піде, шановні.
2.Закон про службу в органах усе ще блокується у стінах парламенту. А без нього про розвиток людського потенціалу в регіонах говорити мало змісту.
Ухвалений він ще у лютому, ганебно заветований президентом пізніше, потім у червні доопрацьований нашим комітетом вже з частиною зауважень президента – і досі лежить і не виноситься на голосування в зал.
І про це треба голосно говорити.
3.Лише успішні інституції в комплексі із професійно підготовленими службовцями можуть бути ключовим драйвером реформ у країні.
Реформа ж державного управління – це насамперед люди.
Це професійні кадри, які неможливо отримати та знайти за один день. Їх треба важко шукати, залучати, заохочувати і потім навчати.
Сама система навчання та підвищення кваліфікацій публічних службовців в Україні є надзвичайно неефективною та недієвою, і не дає бажаного результату.
Кошти витрачаються і більшість з них абсолютно неефективно.
За 2015 рік НАДУ витратила на навчання 1 службовця 116 000 гривень! При цьому більшість з цих службовців потім не пішли або не повернулися на службу!
116 тисяч!
Це вартість навчання в польському чи французському топовом університеті. А НАДУ знаходиться в рейтингу українських ВУЗів на 208 місті з 268!
У ВРУ нами вже зареєстровано законопроект про якісно нову систему підготовки кадрів на публічній службі.
Саме про це й дискутували сьогодні з службовцями місцевого самоврядування, мерами, депутатами місцевих рад, представникам програм підтримки децентралізації та громадськістю.
Аудиторія тут дуже тепла та оптимістична, не дивлячись на безліч труднощів та викликів.
Дякую колегам за надихаючу та таку потрібну дискусію!
Альона Шкрум, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 23 листопада 2017р.