27 вересня набуває чинності закон №5364 про реформи у сфері паркування автомобілів. Сума штрафів зросте, але проблема самого паркування так і не вирішується.
Своєю думкою щодо нововведення поділився голова Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина» Михайло Цимбалюк.
Сума штрафів за порушення правил зупинки і стоянки суттєво не зросте, проте значно зміниться механізм притягнення до відповідальності. Зокрема, тепер водія можуть визнати правопорушником автоматично, а його присутність – зовсім не обов’язкова.
Паркування коштуватиме водієві 510 гривень, якщо машина перешкоджає руху пішоходів або інших транспортних засобів, або зупинилася на смузі для громадського транспорту. Максимальний штраф загрожуватиме тим, хто залишить автомобіль на місцях для людей з інвалідністю. За це стягуватимуть 1020 гривень.
Очевидно, що така ініціатива правильна, адже проблема паркування у великих містах дійсно наболіла і турбує чи не кожного мешканця – і водія, і пішохода вже багато років. Варто визнати, що в цьому випадку винні у неналежному паркуванні не так водії автівок, як місцеве керівництво, яке не забезпечує належної кількості паркомісць.
Яскравий приклад – центр Львова. Щоб припарковувати авто в робочий день потрібно зробити декілька кіл навколо Старого міста об’їхати, щоб знайти легальне (наголошую!) місце для зупинки. А в підсумку – власники автомобілів просто вимушені саме незаконно паркуватися, бо іншого міською інфраструктурою просто не передбачено. Бо відповідно до інформації Львівської мерії, у центрі міста є майже 3 тисячі паркомісць, а потреба лише у центральній частині складає щонайменше 7 тисяч…
Місцева влада з року в рік обіцяє побудувати в центрі міста щонайменше три підземні паркінги, але справа далі обіцянок не доходить, а замість реальних ініціатив з’являються здебільшого міфічні проекти. В результаті маємо хаос – водії не мають де поставити своє авто, а пішоходи часто не можуть безперешкодно пройти тротуаром.
Насправді ж дуже схожі проблеми є у більшості міст України. Тому перед тим, як почати боротися з неправильним паркуванням необхідно забезпечити належну кількість місць, де можна залишити власне авто.
Європейський досвід свідчить, що вирішення питання – саме в зацікавленні населення до поїздок громадським транспортом (ще одне чергове проблемне питання Львова). Цього вдається досягти завдяки будівництву перехоплюючих паркінгів, упорядкуванню паркувальних місць вздовж вулиць.
Але найголовніше – це контроль за виконанням правил паркування в дозволених місцях та високі штрафи за їх порушення – так вирішується питання парковок у інших великих європейських містах.
Міська влада повинна чітко планувати перспективу розвитку архітектурної спадщини міста. Зокрема, при затвердженні будівельних проектів багатоповерхівок мають бути обов’язково передбачені підземні та надземні паркінги, а не лише вимагати тільки наявність певної кількості паркомісць у прибудинковій території – на цьому місці мають бути сквери, дитячі майданчики та інша інфраструктура…
Роботи ще дійсно багато, але переконаний, що працювати в цьому напрямку потрібно виважено, без зайвого піару та враховуючи усі чинники – зі сторони водіїв, пішоходів, архітектури міст тощо.
Михайло Цимбалюк, голова Львівської обласної партійної організації ВО «Батьківщина», ЗІК, 27 вересня 2018р.