Сергій Євтушок: Уся правда про Тимошенко

У 2010 році, після сумнівної перемоги на президентських виборах, Віктор Янукович ніяк не міг заспокоїтися. Колишній екс-прем’єр, його сакральний ворог Юлія Тимошенко залишалась для нього занадто сильним опонентом.

75 млн дол. на себе і на Юлію Тимошенко

Вже через рік, у 2011-му, Янукович доручає американському політтехнологу Полу Манафорту організовувати та реалізовувати масштабну медіакампанію з дискредитації Юлії Тимошенко як політика.

Різними брудними методами тодішній новий президент і Ко. намагаються створити екс-прем’єру негативний образ не тільки в Україні, але й за її межами.

За весь цей бруд, який втілювали в життя американські лобісти, Янукович заплатив шалені гроші – 75 млн долларов або (2 250 000 000 грн). Це, мабуть, була чи не найбільша дискридитаційна кампанія українського політика.

На жаль, дізнатись про цей «чорний» план і зрозуміти, що багато років свідомістю українців вправно маніпулювали ті, кому заважала Тимошенко, вдалось США, а не Україні. І для того знадобилось аж 7 років.

Інформація про медіаоперацію з очорнення Юлії Тимошенко стала відома в результаті розслідування американської прокуратури у справі проти політтехнолога Пола Манафорта, а також завдяки оприлюдненню сенсаційних документів одним із найвпливовіших видань світу – Тhe Guardian.

Цікаво, що тоді, у 2011 році, ув’язнення Тимошенко країни ЄС та адміністрація тодішнього президента Обами назвали політично вмотивованим. Масштаби репутаційних втрат для «нового» президента стали зрозумілими. І йому треба було швидко «відбилити» свою проблемну репутацію і виправдати ув’язнення Тимошенко.

«Чорна» кампанія

Тоді і розпочалася «чорна» кампанія зі спотворення образу лідера «Батьківщини».

Для цього використовували різні методи і маніпуляції. Усі вони чітко описані в документах, оприлюднених Тhe Guardian.

«Дорожня карта» включала виробництво анонімних відео з атаками на Тимошенко та порівняння її з п’яним Борисом Єльциним. У закордонних ЗМІ активно розміщували замовні матеріали проти Тимошенко і таких матеріалів було близько 2000.

У спеціальній стратегії, команда Манафорта передбачала навіть редагування статей у Вікіпедії «для підкреслення корупції Тимошенко». Використовували в мережі відео, де вона висловлює нібито обурливі претензії до суду. Його розповсюдження мало створити враження нібито лідерка «безрозсудна та не спроможна бути державним діячем».

Також планували розробити веб-сайт «The Tymoshenko Files». Там мали розміщувати фейкові новини про всі сфери корупції Тимошенко та її зловживання на посаді.

А найцікавіше – це було створення рейкового експертно-аналітичного Центру досліджень країн колишнього Радянського Союзу. Він був базовим ресурсом для, так би мовити, легалізації фейків про лідера «Батьківщини».

Для Януковича – усе скінчилося, а для Юлії Тимошенко…

Усі ці документи і розслідування американської прокуратури засвідчили, що негативний імідж Тимошенко створювався не один рік і абсолютно штучно, за величезні гроші Януковича.

Усі звинувачення, які лунали на її адресу, – були просто фейками.

Сьогодні Янукович за межами країни і за межами сприйняття українців. Для нього гра в політику скінчилась. Але для Тимошенко – ні. Вже нова влада знову намагається приструнити незручного політичного опонента в особі Тимошенко напередодні виборів.

Армія порохоботів й далі займаються такою самою дискредитаційною кампанією, тільки вже замовник інший. Компрометуючі матеріали і далі розміщують у ЗМІ. І з огляду на обсяги, коштує це не дешево. Але як і Янукович, Порошенко може собі це дозволити. Що втрачати, коли політичні рейтинги невтішні?..

Сергій Євтушок, народний депутат від «Батьківщини», «ВВ», 20 квітня 2018р.

 

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова