Заслуховуємо короткий звіт уряду з питань, які входят до компетенції Комітету з держбудівництва та самоврядування.
Уперше на засідання Комітету завітав наш профільний Міністр регіонального розвитку – пан Зубко – вперше за півтора року роботи Ради.
Нижче детально про звіт Уряду щодо реформи, якою займаюся саме я: реформу держуправління.
Якщо коротко: вважаю, що реформа держуправління повністю провалена урядом.
Реформа державної служби так і не запущена, лише прийнятий закон, але, на жаль, всупереч, а не завдяки роботі уряду.
Тепер про брехню у Звіті.
Мене відверто шокує та кількість брехливих тверджень та неправдивих «галочок» в офіційному Звіті уряду, тож буду вимагати встановлення відповідальних виконавців за цю ганебну брехню.
1. Зі Звіту уряду вбачається, що Кабміном розроблено проект стратегії реформи державного управління на 2016-2020 роки та план заходів з реалізації стратегії.
Майже рік відбувалося обговорення і підготовка аналогічної стратегії на 2015-2020 роки. В результаті КМУ так нічого і не затвердив, і повільно стратегія перетворилась на стратегію 2016-2020.
Стратегія так і не затверджена!
Нагадаю лише, що ми у вересні вже втратили 90 мільйонів євро від Єврокомісії на доплати вищих держслужбовців через те, що уряд не зміг прийняти цю стратегію!
2. Функціональне обстеження державних органів.
Найважливіше у реформі держслужби – це проведення функціонального обстеження центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), щоб скоротити величезну кількість непотрібних відомств, дублювання функцій, скоротити держслужбовців, прибрати бюрократію і корупцію.
Відповідно до звіту: «за інформацією ЦОВВ таке обстеження проведено», і, вочевидь, обстеження завершено!
Це – відверта брехня.
ЦОВВ навіть не отримувало завдання провести обстеження, яке має буде централізовано заплановане.
Навіть за часів Януковича уряд починав комплексне функціональне обстеження за допомогою експертів МакКінзі, зараз же є відверта симуляція такого обстеження.
Написала звернення в більшість ЦОВВ, щоб дізнатися, яке ж це обстеження вони провели самі.
3. Щодо реформи державної служби.
У звіті йдеться проте те, що створено механізм для залучення коштів ЄС для підвищення заробітної плати державний службовців. Де такий механізм і відповідна Постанова КМУ? Маю підозри, що це Також брехня.
Буду задавати це питання на засідання Комітету.
4. Щодо підвищення ефективності адміністративної процедури.
Насправді в цьому напрямку досягнення уряду взагалі відсутні.
Те, що «зроблено» КМУ, – це цитата із проекту Стратегії реформування державного управління на 2015-2020 роки, яка розміщена на сайті КМУ «…робота над прийняттям закону про адміністративну процедуру активізувалася у 2014 р., її результатом став проект відповідного закону, розроблений Міністерством юстиції України. Проте, в ході міжвідомчих погоджень цього законопроекту в 2015 р. він не отримав підтримки та погодження серед державних органів».
Із Звіту вбачається, що на цьому і закінчилась робота уряду в цьому напрямку.
5. Щодо організації діяльності КМУ та Центральних органів виконавчої влади.
Абсолютно цинічно із сторони уряду виглядає галочка «Виконано» навпроти положення про подання проекту закону про внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади».
Жодного такого Закону уряд НЕ подав! Натомість такий проект подали я та Оксана Сироід, а уряд категорично проти таких змін.
Також у Звіті ні слова немає про зобов’язання уряду за попередній рік щодо:
• скорочення політичних посад заступників міністра;
• укрупнення департаментів міністерств із посиленням відповідальності та збільшенням повноважень їх керівників, утворення типових секретаріатів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;
• фінансування міністерств, інших центральних органів виконавчої влади відповідно до обсягу покладених на них завдань та результатів їх виконання.
Насправді, за рік уряд не завершив навіть той мінімум щодо оптимізації структури, що було розпочато в 2014 року.
А саме: досі триває ліквідація 1) Державної інспекції з контролю за цінами, 2) Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами, 3) Державної інспекції сільського господарства, 4) Державного агентства екологічних інвестицій.
Видатки на ці органи передбачені в Державному бюджету на 2016 рік.
6. КМУ не виконав свої прямі зобов’язання у своїй Програмі щодо:
– зменшення кількості контролюючих органів з 56 до 28, функцій – з 1032 до 680 (перше півріччя 2015 року) (пункт 37 звіту);
– скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів шляхом їх злиття або ліквідації, забезпечення усунення дублювання функцій між органами державного нагляду (контролю) або делегування окремих функцій держави саморегулівним організаціям.
7. І останнє. Ганьба, що в уряді до сих пір немає жодного міністра, який би був відповідальним за реформу державного управління, яка мала б стати першою реформою.
Яценюк самоусунувся від цієї реформи і не наділив функцією контролю за цією реформою жодного свого міністра.
Уряд відмовляється реформувати сам себе та свої ЦОВВ. Це – його позиція.
Альона Шкрум, народний депутат від «Батьківщини»,
Facebook, 8 лютого 2016р.