У вівторок, 17 січня, розглядали законопроект №2713-д «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні).
Цей законопроект містить дві норми. Перша – це скасувати отримання окремого дозволу на каботажні перевезення іноземним судам. Це, справді, давно назріла норма, оскільки на цей час такий дозвіл є, скоріше, формальністю. Ми не регулюємо ринок через ці дозволи, це просто елемент, який затримує роботу перевізників.
Окрім того, у сфері видачі дозволів наявні корупційні ризики, коли за гроші прискорюють їх отримання. Але є дуже велике «але» в другій новації, вона дуже спірна. Пропонується дозволити тимчасове ввезення річкових та морських суден для здійснення внутрішніх перевезень без оплати мита.
Ви знаєте: коли судно здійснює міжнародні перевезення, за в’їзд на територію України ніхто за саме судно не сплачує, розуміючи, що воно, безумовно, повернеться за межі державного кордону. Тут пропонується дозволити ввести таке судно на тимчасовій, але дуже тривалій основі, використовувати його виключно в межах митної території України та на цей період не стягувати мита.
На жаль, до законопроекту не надано розрахунків втрат бюджету до цієї пільги. Водночас у доопрацьованій редакції проекту від комітету пропонується цю норму зробити експериментом: дозволити таке введення на 5 років. Це дозволить контролювати, як їм здається, змінення наповнення бюджету.
Для того, щоб прийняти цей законопроект, треба спочатку зрозуміти, які будуть втрати бюджету, і не створювати такі дірки з несплати податків. Завтра ті ж самі пільги схочуть автоперевізники. Чим вони гірші за перевізників на воді? Тому цей проект необхідно доопрацювати, оскільки він несе серйозні втрати для бюджету.
Юрій Одарченко, народний депутат від фракції «Батьківщина», Facebook, 17 січня 2017р.