Є в Херсоні довгобуд, про який знає кожен мешканець міста – «Херсонський мостоперехід».
Це словосполучення може бути загальною назвою нахабних оборудок з грошима платників податків, зловживань, які виникають коли влада в безумстві відчуття безкарності, може зробити фіктивні проекти вартістю майже мільярд гривень.
Цей об`єкт почали будувати в 2013 році. Тоді, при владі Партії Регіонів, в процесі доробок і узгоджень проекту його вартість зросла до 270 мільйонів гривень. Під це будівництво Херсонська міська рада взяла кредит в «Укргазбанку» під гарантії держави і міста. Всі були дуже задоволені, адже шляхопровід вирішував серйозні транспортні проблеми – сполучав два найбільші мікрорайони міста – «Таврійський» і ХБК. Міська влада, як замовник, перерахувала 55 мільйонів гривень підряднику з міста Дніпро (на той момент ще Дніпропетровська).
Ми звикли до загальної критики злочинної влади Віктора Януковича, але в цьому випадку ця критика абсолютно справедлива. Після зміни влади в 2014 році в результаті перемоги Революцій Гідності мене призначили очільником Херсонської облдержадміністрації. Створена нами спільно з правоохоронними органами комісія з`ясувала, що 42 мільйони гривень (з того самого траншу у 55 мільйонів) були перераховані на фіктивні рахунки. За нашими поданнями порушили кримінальні справи проти чиновників Херсонської міської ради, які досі до кінця не розслідуванні.
Після обрання на пост Президента України Петра Порошенка, я пішов у відставку і про будівництво мостопереходу практично забувають. Нова влада активно починає займатися цим об`єктом у 2017 році. Шляхопровід починають чомусь будувати фактично з нуля. Про перераховані 55 мільйонів гривень забувають і роблять новий проект, який вже коштує 570 мільйонів гривень.
Весь цей час «Укргазбанк» не забуває про борг у 55 мільйонів гривень й відсотки по кредиту і стягує ці суми з міста і держави. Сплачують порівно – 50% місто, 50% держава. В той же час будівництво шляхопроводу, вже стає не просто об`єктом будівництва, а політичним проектом представника Порошенка Андрія Гордєєва в області під президентські вибори.
На будівництво казначейство в 2018 році перераховує близько 200 млн. гривень з державного і обласного бюджету. Всі жителі Херсона спостерігають будівництво цього об`єкту і для всіх очевидно, що вартість виконаних робіт не відповідає перерахованим коштам. Порушуються ще кілька кримінальних справ по зловживанням на будівництві. Ні кримінальні справи, ні створені депутатські комісії – не зупиняють апетити керівників області, які добиваються зміни вартості шляхопроводу до 836 млн. гривень, мотивуючи це несподіваним виникненням під фундаментом якогось “озера”. Тобто вартість херсонського шляхопроводу стає 891 млн. гривень з урахуванням 55 млн. гривень, які зникли в невідомому напрямі.
За ці кошти міська громада могла б придбати майже двісті тролейбусів, раз і назавжди вирішивши транспортні проблеми міста, відселити всі будинки «гнучкої» схеми, мешканці яких катастрофічно потребують переселення або побудувати житло для черговиків – воїнів, що брали участь в АТО. Але набагато легше «освоїти» ці кошти на одному об’єкті, вартість будівництва якого вже майже дотягнула до третини міського бюджету.
Як народний депутат України, який працює в профільному комітеті Верховної Ради України, я вимагав від Департаменту будівництва та розвитку інфраструктури облдержадміністрації надати мені акти на виконані скриті роботи, особисто ходив в Департамент, щоб з ними ознайомитись. Жодних документів на проведені за державний та міський кошт роботи, мені надати не змогли. Тут мала місце справжня жорстка кругова порука – ні начальник Департаменту Олександр Руснак, ні профільний заступник голови облдержадміністрації Сергій Тригуб не змогли пояснити, де знаходяться документи. Навіть виклик поліції з метою запобігання перешкоджання депутатській діяльності не змусив керівництво і працівників ОДА надати їх мені.
Після мого звернення до правоохоронних органів з вимогою негайно надати оцінку діям посадових осіб, які не контролюють використання колосального по масштабам Херсонської області обсягу бюджетних коштів, в адміністрації відбулися обшуки. Слідчі групи, які були спеціально викликані з міста Києва, вилучили необхідні документи. Сподіваюсь, що новий Президент Володимир Зеленський не буде покривати грабіж команд двох попередніх президентів. Саме таких змін від нього вимагає від нього суспільство.
Після отримання висновків правоохоронних органів я буду вимагати перегляду кошторисної документації з метою приведення вартості будівництва мостопереходу до реальної. Зекономлені кошти необхідно пустити на вище перелічені потреби міської громади.
Юрій Одарченко, народний депутат від «Батьківщини», 20 червня 2019р.