«Батьківщина» заявляє, що спроби торпедувати ухвалення законів щодо спеціальної конфіскації через поправки, які не пройшли через профільні комітети, – це намагання зірвати процес приєднання України до безвізового режиму, на якому наполягає Європейська Комісія і Європейський Союз.
Про це повідомив заступник Голови фракції Сергій Соболєв на брифінгу в парламенті.
«Після ухвалення сьогодні парламентом пакету законопроектів, які регламентують роботу спеціального органу, що займатиметься спецконфіскацією, потрібна буде лише політична воля, щоб довести до суду та виконати рішення судів щодо конфіскації майна, яке було нажите злочинним шляхом через корупційні діяння, торгівлю людьми та іншими злочинами, передбаченими цими законами», – зазначив депутат.
Пояснюючи позицію фракції «Батьківщина» щодо законопроектів, передбачених пакетом про безвізовий режим, зокрема щодо питань, пов’язаних зі спецконфіскацією та створенням спеціальних уповноважених на це державою органів, Сергій Соболєв повідомив, що при доопрацюванні цих законопроектів використовувався документ Європейського Союзу і Європейської Комісії.
Йдеться про директиву від 3 травня 2014 року, яка містить норми щодо засновування спеціальної конфіскації та рекомендації щодо імплементації цих норм у національні законодавства.
За словами народного депутата, перший пакет передбачає створення спеціального органу.
«На наш погляд те, що зробив парламент при голосуванні в першому читанні, заборонивши використовувати до 25% конфіскованого майна на розвиток цього органу, – це вже була перемога», – зауважив член фракції.
Політик повідомив, що вчора на засіданні профільного комітету відбувалась спроба повернути 25%, які фактично забирались з державного бюджету за процедурою, яка використовувалась попереднім режимом. Соболєв висловив сподівання, що ця пропозиція не пройде в сесійну залу.
За словами заступника Голови фракції, «Батьківщина», прямо посилаючись на відповідну директиву, вважає, що виключно щодо кримінального законодавства може бути застосована норма спеціальної конфіскації.
«Стаття 3 дає вичерпний перелік злочинів, яких стосується спеціальна конфіскація: корупція, підробка спеціальних банкнот і документів, відмивання брудних грошей, боротьба з тероризмом, корупція у приватному секторі, незаконний обіг наркотичних засобів, боротьба з організованою злочинністю, попередження боротьби з торгівлею людьми та дитячим сексуальним насильством і порнографією», – пояснив депутат від «Батьківщини»
Друга, не менш важлива, на думку Соболєва, норма стосується того, чи може продаватися майно, яке конфісковане до остаточного рішення суду.
Він нагадав, що відповідна директива та конвенція прямо вказують, що заморожене майно не може реалізовуватись до остаточного рішення суду, бо в разі, якщо особа буде виправдана, держава повинна забезпечити повернення такого майна.
Член фракції повідомив, що всі необхідні правки були враховані профільним Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, який очолює Андрій Кожем’якін.
Сергій Соболєв також повідомив, що остаточне рішення парламенту буде ухвалюватись не на підставі рекомендаційних норм цієї директиви, а ця директива є обов’язковою для виконання для всіх 28 країн Європейського союзу та для виконання країнами, які приєднуються через договір про Асоціацію, зокрема для України та інших країн, які мають внести відповідні зміни до законодавства.