Українці вкрай занепокоєні поширенням коронавірусної інфекції та вже відчувають наслідки пандемії на своєму повсякденному житті.
Згідно з даними опитування Nielsen, в результаті карантину змінився стиль життя споживачів. 24% громадян стали частіше працювати дистанційно. 53% українців зменшили споживання їжі поза домом, 22% почали частіше готувати вдома.
Найбільше виріс попит на ті категорії продуктів, що дозволяють приготувати їжу вдома: дріжджі +247%, сіль +198%, макаронні вироби +162%. Саме тому питання продовольчої безпеки, які я піднімала публічно, є надзвичайно важливими! Маємо вже перше рішення КМУ про заборону експорту гречаної крупи до 1 липня. Це правильне рішення в нинішніх умовах. Попит на такого роду продукти зростає в усьому світі. Нам потрібно дбати про те, щоб вони були на столах українців за доступними цінами.
Також, за даними опитування, стрімко зростає попит на такі непродовольчі товари, як рукавички +328%, відбілювачі +312%, вологі серветки +117%, туалетний папір +106%. Водночас впав попит на алкогольні напої (-60%), кондитерські вироби (-46%), соки (-29%).
Загалом 8 із 10 українців очікують, що в результаті пандемії та заходів, що її супроводжують, у них будуть проблеми з фінансами.
Уряд має розуміти, що заощадження пересічних українців не безмежні. Треба приймати такі рішення, які забезпечать помірні ціни на продукти і непродовольчі товари першої необхідності, щоб хоч якось пом’якшити удар коронавірусу по сімейних бюджетах громадян.
Олена Кондратюк, віцеспікерка Верховної Ради, народна депутатка від «Батьківщини», Facebook, 3 квітня березня 2020 року.