Жодної згадки про Мінськ немає в проголосованому законопроекті №7163 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях».
Вже пішли спекуляції від шановних редакцій, що «в закон про реінтеграцію Донбасу повернули згадку про Мінські угоди».
Поки немає стенограми, хочу викласти значення частини правок, які були збиті або додані, і які були дуже швидко зачитані депутатом Вінником під час фінального голосування.
Суперечності виникли про зміст ч.1 ст. 7 законопроекту. Можуть бути певні зміни при техніко-юридичному доопрацюванні, але зараз вона буде виглядати так:
«Для забезпечення національної безпеки, зокрема державної, економічної, інформаційної, гуманітарної та екологічної, стримування і відсічі російської збройної агресії проти України в Донецькій та Луганській областях органи сектору безпеки і оборони, інші державні органи України, їх посадові особи здійснюють заходи для відновлення територіальної цілісності України, а також забезпечують комплексний розвиток безпекової, економічної, інформаційно-телекомунікаційної, соціальної та гуманітарної інфраструктури на територіях, прилеглих до тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях, реалізують відповідно до документів стратегічного оборонного планування заходи зі зміцнення оборонних і безпекових спроможностей України».
Також нагадаю, що при голосуванні в першому читанні всі згадки про «Мінськ» були прибрані.
Інші правки містять наступне значення:
55 – говорить, що дата початку окупації АРК встановлюється Законом «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»;
162 – межі окупованих територій в Донецькій та Луганській областях встановлюються президентом за поданням МОУ і пропозиціями Генштабу;
346 – зобов’язує РФ захищати цивільне населення; факт виведення військ РФ встановлюється Міністром оборони України та Міністром внутрішніх справ України шляхом спільного подання Президентові України;
358 – виключає положення, де говориться про пріоритетність Мінських угод. Комітет правку підтримав;
359 – правка аналогічна попередній;
380 – мова йде про те, що для забезпечення оборони Генштабом залучаються і використовуються сили і засоби військових частин, зброя, бойова техніка ЗСУ, Служби зовнішньої розвідки, Нацгвардії і т.д.; у зонах безпеки діє особливий порядок, який передбачає надання спеціальних повноважень органам безпеки і оборони;
447 – це стаття 10, яка говорить про те, що порядок в’їзду осіб на тимчасово окуповані території в Донецькій і Луганській областях та виїзду осіб з неї, переміщення товарів визначається Кабінетом Міністрів України. Також тут мова йде про розширення повноважень військовослужбовців, правоохоронних органів у зонах безпеки (затримання, перевірка документів, проникнення у приміщення, застосування зброї)
649 (Рябчин) – позови до РФ за місцем проживання, а не тільки у Київський суд.
Зазначу, що не зо всіма змінами я згоден, особливо з 447 поправкою. Але закон голосувався в цілому.
Олексій Рябчин, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 18 січня 2018р.