Наша команда, депутати «Батьківщини», наполягала і наполягає на тому, що з огляду на висновки експертів ринку газу наявних власних ресурсів газу НАК «Нафтогаз України» достатньо для забезпечення потреб захищених споживачів (споживання газу населенням, виробництво тепла для населення, технологічні потреби для розподілу природного газу) і сума компенсації на газ має розраховуватись виключно на дефіцити газу, що покриватиметься шляхом імпорту (якщо буде доведено, що такий дефіцит існує).
Одночасно наша команда наполягає на тому, що для гарантованої енергетичної безпеки є доцільним сформувати довготривалий стратегічний запас газу коштом додаткової закупівлі імпортованого газу в обсягах 2-2.5 млрд куб. м. Але закупівля цього газу має здійснюватись Урядом як стратегічний запас держави у вигляді конкретного товарного обсягу газового ресурсу, закачаного в сховища (можливо навіть і за рахунок ленд- лізу). Накопичення такого стратегічного запасу має базуватись на основі зовсім іншого закону, який не має нічого спільного з компенсацією на газ власного видобутку для НАК «Нафтогаз України». Бо цією компенсацією керівництво «Нафтогазу» намагається закрити наслідки свого бездарного управління за останні 8 років, що призвели до розриву ліквідності НАК «Нафтогаз України», та як наслідок до дефолту Національної компанії.
Повторюю, головним завданням ТСК є визначити та оцінити глибинні причини, що призвели до кризових явищ на енергетичному ринку та на снові цього запропонувати (розробити) дієвий механізм виходу із цієї кризи.
Олексій Кучеренко, народний депутат від «Батьківщини, Facebook, 11 серпня 2022 року.