Як часто ми купуємо товар чи замовляємо послугу, керуючись іміджем/репутацією директора фірми, яка його продає? Мабуть, у 99% випадків робимо вибір на користь того чи іншого завдяки рекламі, рекомендацій друзів, знайомих тощо.
За роки своєї бізнесової практики через мої фірми пройшли сотні співробітників. Хочу сказати, що відсоток людей, з якими я зберігаю досі виробничі відносини, надзвичайно низький – менше 10%. Зачасту у співробітників відношення до роботи, який я називаю «совок» – ходити на роботу, чекати обіду та 18:00, робити вигляд бурної діяльності та всіляко «петляти». Коли їм робиш зауваження або застосовуєш санкції – ображаються.
Але клієнта не цікавлять внутрішні процеси у компанії. Клієнт хоче отримати те, за що він заплатив. І відповідальність та репутаційні ризики лежить насамперед на керівнику. І саме про нього, а не недолугих працівників, які завалили проект, будуть погано відзиватися на ринку.
За роки мого бізнесу в енергетиці, а згодом – в юриспруденції, я зробив багато цікавих і складних проектів та вирішив чимало заплутаних справ. Як самостійно, так і керуючи людьми. Були, звичайно і провали, за які я сам покладаю на себе відповідальність. Десь довірився занадто, десь не проконтролював належним чином.
Я не вірю у рівноправність і рівномірну відповідальність у командах її членів. У будь-якому випадку має бути лідер, який організує та візьме на себе відповідальність. Як у бізнесі, так і в політиці.
Але не слід фокусувати увагу лише на лідерові! Подивіться на його команду! Щоб хоча б зрозуміти чи здатна виконати вона задачі, які на неї покладають!!!
Олександр Трохимець, офіційний представник Юлії Тимошенко у «тарифних» судових процесах проти уряду та НКРЕКП, Facebook, 20 листопада 2018р.