Для вирішення проблем «Укрзалізниці» необхідно її реформувати – розділити компанію на окремі за видами діяльності і припинити перекривати збитки від пасажирських перевезень за рахунок прибуткових вантажних.
Є думки фахівців, щоб УЗ за прикладом Німеччини розділили на три частини. Перші – ті, що перевозять вантажі. Друга історія – це ті, хто перевозять пасажирів. І, до речі, у всій Європі перевезення пасажирів дотується державою. І третє – той, хто обслуговує колії, залізничні ремонтники. Поки що про це мови немає.
Мінінфраструктури оприлюднило проєкт щодо підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення та скасування позакласних вантажів. Через це тарифи для перевізників виростуть на 30%. Це рішення представники бізнесу назвали категорично неприйнятним, адже це призведе до подорожчання товарів і послуг для українців. До того ж після зростання тарифів відбувається зниження обсягів перевезень залізницею, а отже, від цього рішення не виграє ні бізнес, ні УЗ.
Міністерство фінансів спрогнозувало ситуацію з фінансовим станом «Укрзалізниці» на найближчі роки – до 2024 року, – ґрунтуючись на інформації держкомпанії. Згідно з прогнозами міністерства, УЗ залишатиметься збитковою в наступні 3 роки. Але і це не факт…
Михайло Цимбалюк, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 10 листопада 2021 року.