Місцева влада не тільки має право, але і зобов’язана впливати на тарифи ЖКГ,- заява Юлії Тимошенко

Відповідно до законодавства України органи місцевого самоврядування, міські голови, місцеві депутати не тільки мають право, але і зобов’язані впливати на формування тарифів на житлово-комунальні послуги.

Про це йдеться в заяві Юлії Тимошенко.

Відповідні норми містяться у Законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про природні монополії», постановах Кабінету Міністрів України (витяги з відповідних актів дивіться в Довідці).

Так, законодавство визначає, що до повноважень органів місцевого самоврядування належить затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням, забезпечення прозорості формування тарифів, контроль діяльності підприємств, які надають послуги.

«Переважна більшість українців з вини уряду досі не отримали безкоштовні лічильники на тепло та воду. Тому для людей головним чинником того, скільки їм щомісяця доводиться платити за комунальні послуги, є нормативи споживання. А нормативи встановлюють саме місцеві органи влади», – наголосила Юлія Тимошенко.

Вона навела приклад щодо нормативів споживання газу, які в будинках без лічильників були завищені вдвічі. Завдяки «Батьківщині» норматив було знижено, і 8 мільйонів українців з червня платять за газ удвічі менше.

«Ми розуміємо, що через відсутність систем обліку у людей в тарифи і нормативи закладаються космічні втрати тепла, води, електроенергії. Завищеними нормативами місцеві постачальники послуг прикривають свою безгосподарність, оборудки та схеми», – заявила Юлія Тимошенко.

«Разом з тим, усі підприємства з надання комунальних послуг (крім хіба «Київенерго») є підприємствами комунальної власності, тобто належать громаді й управляються органами місцевого самоврядування. Міські ради формують їх програми розвитку, затверджують фінансові плани, приймають кадрові рішення», – нагадала лідер партії «Батьківщина».

Вона також навела приклад тарифу на холодну воду і водовідведення. У Києві він становить 10.24 грн за 1 куб. м (з ПДВ), а у Вінниці та ж сама послуга коштує майже вдвічі дешевше – 6.95 грн.

«Це ще раз доводить, що питання встановлення тарифів тоді, як центральна влада зовсім не турбується про людей, може і повинно контролюватися місцевою владою. Саме тому кандидати від «Батьківщина» в місцеві ради зможуть в разі обрання формувати справедливі тарифи. Вони будуть затверджувати справедливі нормативи споживання та контролювати прозорість і чесність тарифів», – наголосила Юлія Тимошенко.

 

Довідка:

1. Закон України «Про житлово-комунальні послуги»

Стаття 7. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг

  1. До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить:

    3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням.

2. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»

Глава 2. 

Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад

Стаття 29. Повноваження щодо управління комунальною власністю

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

2) встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад;

3) заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад;

Стаття 30. Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку

3) здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів;

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630

«Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення»

7. Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати інші нормиспоживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Перелік послуг, що надаються споживачеві, залежить від рівня благоустрою відповідного будинку. 

4. Закон України «Про природні монополії»

Стаття 4.

3. Громадський контроль за діяльністю суб’єктів природних монополій здійснюють об’єднання споживачів у порядку, встановленому законодавством.
Органи, які регулюють діяльність суб’єктів природних монополій, сприяють здійсненню об’єднаннями споживачів громадського контролю за діяльністю суб’єктів природних монополій.

Стаття 9. Принципи державного регулювання діяльності суб’єктів природних монополій

1. Державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій здійснюється на основі таких принципів:

гласності та відкритості процедур регулювання;

4. Органи, які здійснюють державне регулювання діяльності суб’єктів природних монополій, при прийнятті рішень щодо такого регулювання враховують інформацію

   про діяльність суб’єкта природної монополії, надану об’єднаннями споживачів, суб’єктами природних монополій, іншими заінтересованими особами,

   про результати оприлюднення та відкритих слухань щодо зміни цін (тарифів) на товари суб’єктів природних монополій.

   Порядок оприлюднення інформації та відкритих слухань щодо зміни цін (тарифів) на товари суб’єктів природних монополій визначається тими органами, на які відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» покладається затвердження або регулювання цін (тарифів).

Стаття 15. Рішення комісій

1. Рішення комісій приймаються на засіданнях, які проводяться у формі закритих або відкритих слухань. У разі розгляду питань, що мають важливе суспільне значення, засідання проводяться у формі відкритих слухань, в яких беруть участь представники суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на суміжних ринках, об’єднань споживачів і громадськості.

5. Звернення НКРЕКП до обласних, районних, міських, селищних та сільських рад з питань встановлення цін/тарифів на природний газ, електричну енергію, комунальні послуг (від 10.08.2015)

… Крім того, з метою інформування про повноваження НКРЕКП та місцевих органів самоврядування у сфері надання комунальних послуг зазначаємо, що відповідно до Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про теплопостачання» та інших нормативно-правових актів до повноважень органів місцевого самоврядування належать:

затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням;

забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості;

погодження інвестиційних програм стосовно об’єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, крім тих, що виробляють теплову енергію на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії;

погодження температурних графіків роботи теплових мереж;

погодження планових обсягів реалізації теплової енергії та рівень втрат, передбачених Додатком 2 «Річні плани виробництва, транспортування, постачання теплової енергії», відповідно до Процедури встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, затвердженої постановою НКРЕ від 17 лютого 2011 року № 244.

 

 

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова