Іван Кириленко: Реформа освіти має стати пріоритетом для держави

Реформа освіти має стати пріоритетом для держави не на словах, а на ділі.

Про це заявив народний депутат України, заступник голови Комітету ВР з питань науки і освіти, співавтор законопроекту про освіту Іван Кириленко, коментуючи в інтерв’ю журналістам відповідний документ №3491-д.

Він прогнозує високі шанси на ухвалення закону про освіту, однак повідомив, що навколо тексту документу досі триває дискусія з профільними представниками уряду.

Парламентар зауважив, що існує досвід успішних країн, які були у прірві, а потім зробили прорив, зокрема Китай, який через 40 років розрухи тепер на першому місці у світі з модернізації, науки та освіти.

«Якщо ми оголосили освітню реформу, то потрібно продемонструвати пріоритет, мотивувати приплив інтелектуального ядра нації в педагогічні вузи. Для того, щоб народився свій Ейнштейн, треба, щоб Ейнштейн був його вчителем», – зазначив депутат від «Батьківщини».

табл

Іван Кириленко також наголосив на необхідності виконати норми закону про підвищення заробітної плати вчителям, яка має становити чотири прожиткові мінімуми.

За його словами, той факт, що уряд знайшов можливість в інших державних структурах встановити заробітну плату на сотні тисяч грн, а вчителям з 2-3 тис. грн підвищують всього до 4-5 тис. грн – це не схоже на те, що освіта і наука є пріоритетом для держави.

На жаль, як зазначив політик, щодо питання підвищення заробітної плати вчителям поки що йде дуже тяжка дискусія з міністерством фінансів.

Окрім того, Іван Кириленко зазначив, що велику увагу держава має приділити стимулюванню розвитку професійно-технічної освіти: «Прекрасно, коли країна готує фахівців з вищою освітою, але ж і робочі професії потрібні».

Професійно-технічна освіта, повідомив він, вже третій рік поспіль фінансується не з державного бюджету, тобто це не державна політика, це – місцева політика.

«Ми повинні продемонструвати, що розвиток профтехосвіти, – це державна політика, що ми зацікавлені у кожному робочому місці, у кожному фахівці», – наголосив народний депутат і додав, що питання передачі фінансування профтехосвіти з обласного на державний рівень наразі не вдається врегулювати.

На думку Кириленка, особливої уваги також потребує ухвалення статей закону щодо державного приватного партнерства, щоб в жодному разі не допустити існування корупційних схем, зокрема щодо недопущення незаконного привласнення земель навчальних закладів.

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова