«Батьківщина» закликає парламент не допустити розвалу річкових портів.
Про це заявив заступник керівника фракції «Батьківщина» Сергій Соболєв з парламентської трибуни.
Він нагадав, що вчора Верховна Рада ухвалила рішення направити два законопроекти про внутрішній водний транспорт на доопрацювання в профільний Комітет для створення єдиного погодженого документу з метою недопущення розвалу річкової галузі, як це сталося з морськими портами.
Політик навів приклад Бердянського морського порту, де за останній рік перевалка вантажу впала вдвічі, дохід – у 2,5 рази, чистий прибуток – удвічі, а сплата податків до бюджетів всіх рівнів – у 2,5 рази.
«Ось наслідки господарювання так званої Адміністрації морських портів, які за потуранням міністра Володимира Омеляна та його заступника Лавренчука довели галузь фактично до розвалу», – зауважив народний депутат.
Так, за словами Сергія Соболєва, Миколаївський морський порт, який був потужним господарством, сьогодні фактично є перевалочною базою, яка здає в оренду портове господарство.
Аналогічна ситуація і з Херсонським портом та з іншими портами, які втратили ті об’єми перевалки, які вони наростили після бойових дій та прямої агресії РФ, що є безпрецедентним, додав парламентарій.
Нагадаємо, що у вівторок, 27 лютого, парламент розглянув низку законопроектів про внутрішній водний транспорт.
Виступаючи з трибуни ВРУ від фракції «Батьківщина» Сергій Соболєв заявив, що при розгляді таких законопроектів треба викликати в парламент НАБУ, «щоб вони давали звіт про те, як попрацювала Адміністрація морських портів на прикладі останніх двох років».
«Найбільша справа цього року – це арешт всієї Адміністрації морських портів, які нанесли збитки при так званих днопоглиблювальних роботах у найбільших портах України. Кошти, мільярди, були розбазарені – і жодних робіт не було виконано в кінцевому варіанті», – зазначив він.
Заступник керівника фракції також закликав парламент підтримати законопроект 2475а-3 (народних депутатів Андрія Вадатурського, Сергія Євтушка, Юрія Одарченка) та зауважив, що це законопроект, який відповідає європейським стандартам та не дозволить зруйнувати річкові порти.