Альона Шкрум: Скільки українці завезли авто без податків і для кого?

Друзі, поширюється багато міфів і чвар по країні про так званий масовий ввіз українцями елітних іномарок під 0 розмитнення – типу: «завозять бентлі», «уникають сплати податків і акцизу, а через них – черги на кордоні по декілька діб і неможливість нічого завести волонтерам на армію».

Розбираймось!

Ось останні дані:

Станом на зараз – в Україну завезли – 29 195 машин.

З них – більш ніж половина (16 793) – це машини вартістю ДО 100 тисяч грн.

Тобто, машини за 1,5 – 3 тис. доларів: недорогі, старі, які йдуть у великій кількості на потреби армії, тероборони, або замість втраченої машини на сім’ю.

Далі – 11 406 машин – вартістю від 100 до 500 тис. грн. Частина з них – точно на армію.  5 тис. доларів = нормальний пікап.  Частина для себе. Більшість скромні старі машини, частина вже ні.

760 авто – від 500 тис. до 1 млн грн.

196 машин – вартістю від 1 до 2 млн грн.

40 дуже дорогих та елітних машин – за 2 млн грн.

Це, наприклад, Mercedes-Benz, Cadillac, AUDI, LEXUS, BMW.

О’кей, тут пряма економія – завести дорогу машину без сплати податків. Жодного відношення до війни. Але дозволено законом. І це всього 40 кейсів на країну.

Отож друзі, висновки з цього:

1. Міф про масовий ввіз елітних іномарок під 0 розмитнення – це повний фейк.

Це те, у чому намагаються нас із вами пересварити. Не ведіться на нього. Табличка вище вам у допомогу.

Дуже дорогих машин усього завезено аж 40 штук. Елітних іномарок – ще 196.

2. За місяць українці завезли дійсно велику кількість машин, але 65-70% із них усіх – це машини, які є скромними, недорогими, старенькими, ідуть у переважній більшості на армію або потреби тероборони й ЗСУ.

З них також є відсоток, який іде сім’ям.

Машини за 3 тис. дол. люди купують точно не від гарного життя, а для того, щоб мати фізичну можливість пересуватись під час війни. Це життєва необхідність.

3. Близько 1000 авто – це машини вартістю понад 500 тис. грн, тобто вже хороші машини для себе, а не для армії, які дозволили українцям зекономити на акцизі та інших податках при ввезенні.

Всього лише 1 тис. – за цілий місяць на всю Україну. Вважаю це абсолютно не катастрофічним показником.

Думаю, що було б добре розробити можливість для тих, хто завіз цю тисячу машин одразу через «Дію» добровільно сплатити податок на них, який, наприклад, напряму піде на ЗСУ.

Спробую таку ідею втілити.  І, думаю, що більшість із них точно захочуть і зможуть оплатити якщо не весь податок, то, принаймні, якусь його частину.

І віддати на потреби армії. Це буде морально правильно стосовно всієї країни.

4. На сьогодні нам також треба розвантажити трохи черги на кордоні, бо гуманітарка й машини для армії фізично не можуть бути доправлені в такому великому потоці.

Але моя професійна категорична думка, що всі машини до 100 тис. грн (або навіть до 200) мають завозитись і надалі БЕЗ сплати жодних податків або принаймні без підвищеного акцизу.

Це дозволить людям дешево та швидко купити машину замість власної втраченої під час війни.

Економіка має працювати, для цього теж треба машини.

А взагалі – треба було встановити в першочерговому законі ліміт на «нульове» розмитнення по вартості. І по нормальній вартості розмитнювати все, що дорожче 200 тис., окрім пікапів які йдуть на армію.

Усе, що понад 200 тис., – має залишатись так, як є.

Самі такі норми буду вимагати. І подаватиму відповідні правки.

Тому, друзі, менше зради – більше довіри одне до одного.

Думаю, ми на тому кроці, коли жодні ініціативи, які під час війни руйнують довіру між нами й намагаються забирати останнє податками, – не пройдуть.

Не дозволяймо маніпулювати собою! І до того поки ми єдині – ми точно непереможні!

Як тільки почнемо ділити один одного на класи, машини, виїхали – не виїхали, волонтерили – не волонтерили, купили машину для себе – купили для армії, – от тоді з нами буде легко справитись.

Не треба.

І для тих, хто не в темі, про що я. Місяць тому Парламент звільнив від митних платежів всі транспортні засоби, що ввозяться в країну.

Українців звільнили від сплати ПДВ, акцизу та ввізного мита при розмитненні автівок.

Тоді це зробили, бо було кілька причин, які актуальні і зараз:

1. Швидко доставити автомобілі для армії, тероборони та для всіх гуманітарних і військових потреб.

2. Зруйнована й пошкоджена величезна кількість машин звичайних людей.

За перші місяці війни громадяни втратили близько 500 тис. машин.

Особисто бачили цілі «кладовища» машин у Бучі, Бородянці та інших містах.

Тому зараз морально правильна історія з боку держави – дозволити громадянам швидко й максимально дешево купити машину на сім’ю, без жодних податків взагалі + для роботи бізнесу та економіки теж.

P.S. І, так, я також проти відновлення камеральних перевірок у законопроєкті.

Альона Шкрум, народна депутатка від «Батьківщини», Facebook, 2 травня 2022 року.

Календар новин

Останні новини

Фото дня

Відео дня

Пряма мова