На фото – щасливі ми після підписання сьогодні 4 міжурядових Угод між Україною та Францією з локалізацією від 30% – з паном Міністром економіки, фінансів і відновлення Франції Брюно ле Мером і паном Послом Франції в Україні Етьєном де Понсеном.
Маємо потужні новини – Україна та Франція підписали 4 міжурядові Угоди на суму понад 1300 млн євро (!) у рамках економічного співробітництва та підтримки локалізації в Україні.
Це про реальну «вакцинацію» нашої економіки в кризові часи та про серйозний поштовх до розвитку промисловості й обов’язкової локалізації.
Мова про 4 Угоди, перемовини багатьох із яких тривали не один рік і були інколи ой якими непростими:
Оновлення парку вантажних електричних локомотивів АТ «Українська залізниця».
Це постачання нам 130 сучасних електровозів – (882,5 млн євро), від 30% з яких будуть збиратися на заводах в Україні.
Трохи розкрию карти. на початку цифра локалізації була 12% (вона і звучить в офіційних новинах пів року тому), і ми горді, що завдяки позиції голови групи економічного співробітництва, позиції наших французьких партнерів та і завдяки нашій депутатській активності (де ми часто були «поганими поліцейськими») – ми отримали підписання на 30% +.
Виробництво 370 одиниць машин-підйомників (драбин) для роботи рятувальників на висоті – (300 млн євро) – мова про безпеку наших громадян та ті пожежні драбини, які сягають до 20 поверху та не виробляються і ніколи не вироблялися в Україні.
Покращення постачання питної води в Луганській обл. для понад 20 населених пунктів – (70 млн євро).
Покращення водопостачання у Києві для понад 25% жителів – (70 млн євро).
Усі проєкти передбачають обов’язкову локалізацію виробництва на українських підприємствах від 30 до 35% і по деяких компонентах – аж до 50%.
А це, у свою чергу:
– Нові й реальні робочі місця, завантаженість наших заводів.
– Досвід міжнародної кооперації та приклади успішних дуже великих контактів і довіри до України.
– Доступ для наших працівників до світових технологій, їх навчання та професіоналізація.
Відверто: ми могли б вимагати і більшу локалізацію одразу від 40%, (наприклад, проєкти в Іспанії по локомотивах мають і 50% від тих самих партнерів французьких компаній), але тоді вже це за наші, а не за французькі гроші. Французький Уряд, надаючи гроші, закладає зрозумілу власну локалізацію.
А також – усі ці проєкти здійснюватимуться шляхом кредитного фінансування з боку Парижу, зокрема пільгового фінансування від держказначейства Мінфіну Франції.
Мова про довготривалі кредити під дуже низький відсоток, по деяких контрактам майже безвідсотково.
Саме завдяки довгим переговорам, роботі як нашого посла у Франції, так і пана посла Французької Республіки в Україні, і роботі Голови Україно-Французької комісії з питань економічного співробітництва пана Авакова, нашої Парламентської групи-дружби з Францією та Комітет Верховної Ради з питань економічної політики і Комітет Верховної Ради з Питань Транспорту, – і вдалось підписати ці Угоди.
Наступні кроки – це чекаємо на офіційне оприлюднення Угод від Уряду, подача їх у Парламент, ратифікація цих Угод Верховною Радою та підписання їх Президентом.
Сподіваємось, що підписання Угод та виконання робіт і постачання продукції – буде вже в кінці цього, максимум на початку наступного року.
Альона Шкрум, народна депутатка від «Батьківщини», Facebook, 13 травня 2021 року.