Сьогодні у фракції «Батьківщина» відбулася, на жаль, дуже неприємна розмова з паном спікером Андрієм Парубієм.
Йшлося про Постанову про звільнення Гройсмана, яка була зареєстрована, а потім зникла з сайту реєстрації, а зараз не реєструється взагалі.
Апарат Верховної Ради України дозволяє собі самовільно тлумачити закон і Конституцію, і реєструвати/ не реєструвати законопроекти депутатів за своїм власним бажанням та, очевидно, політичними вказівками.
Не вдаючись у зміст постанови, мене цікавить саме юридичний аспект «не реєстрації».
Парубій порівняв вимогу про відставку Гройсмана зі «скасуванням сили тяжіння». А потім сьогодні на Погоджувальній раді додав наступне: «Закликаю депутатів опиратись на юридичну і правову позицію.
Хочу наголосити: в 2015 році Верховна Рада цього скликання прийняла закон про Кабінет міністрів, яким чітко врегулювала взаємовідносини між парламентом і Кабміном. Згідно статті 18 закону про уряд, Верховна Рада може змінити члена Кабінету міністрів, крім прем’єр-міністра України. Зняти ж прем’єра можна або за ініціативою президента України або поданням 150 народних депутатів».
1) По-перше, щось я не ніяк не можу згадати, щоб Рада цього скликання приймала закон «Про Кабінет міністрів України»!
Намагаюся згадати, коли ж ми таке приймали, й не можу.
Можливо тому, що це було не в 2015, а в 2014 році, Закон прийняла Рада минулого скликання, доповідала закон – пані Богословська.
Колеги та помічники спікера! Дуже прошу вас донести до нього ці юридичні тонкощі й деталі, бо такі помилки на всю країну на Погоджувальній Голові ВРУ робити не личить.
2) По-друге, вже в Раді цього скликання була зареєстрована абсолютно аналогічна постанова щодо звільнення Яценюка. Зареєстрована без перешкод.
3) Подібних норм щодо неможливості реєстрації постанови у статті закону немає. Пан Парубій, на жаль, цитує їх довільно, як і тлумачить.
Хоча не уповноважений робити такого тлумачення, як і не уповноважений вирішувати долю реєстрації законопроектів.
4) І останнє. Не варто боятися реєстрації постанов.
Є ж «коаліція», яка ніколи не винесе на обговорення подібну постанову без відмашки Банкової. Тож не переживайте.
Насамкінець згадую всі аргументи щодо відділення державної служби під політики, що й записано у законі про державну службу, і розумію, що поки конкретний керівник Апарату Ради, чи комендант не будуть у в’язниці через виконання незаконної вказівки політика (чи то не реєстрація постанови, чи то допуск у залу ВР невідомих людей), ми з місця не зрушимо.
Закликаю пана Спікера, за якого я в свій час голосувала та призначення якого підтримувала і відстоювала, – «опиратись на юридичну і правову позицію». І на факти.
Альона Шкрум, народний депутат від «Батьківщини», Facebook, 20 березня 2017р.