Під час виборчої кампанії майбутній президент обіцяв, що законопроєкт про референдум буде перший, який він внесе у парламент, і ним буде впроваджено принцип народовладдя.
Як бачимо, законопроєкт про референдум – далеко не перший і він дуже побіжно стосується народовладдя. Цей закон про референдум, але не про народовладдя. Реально українським громадянам реалізувати своє право на вирішення питань загальнодержавного значення, як там написано, не закладено.
Коли йдеться про можливість народу України скасовувати закони України, прийняті парламентом, то треба чітко визначити, про які конкретно закони йдеться. Бо що, якщо завтра винесуть питання про скасування Митного чи Кримінального кодексів? Очевидно, що закон про референдум має містити дуже чіткі рамки, про що може йтися.
І ще таке питання – яким чином український громадянин зможе реалізувати право гарантовано призначити референдум.
Хочу нагадати, що коли «Батьківщина» зібрала 3 мільйони підписів щодо євроатлантичної інтеграції (НАТО) ще за часів Порошенка і принесла їх до Адміністрації Президента, Порошенко знехтував цим питанням, хоча зобов’язаний був зробити!
Якщо через цей закон, навіть, якщо ми всі зберемо підписи і, наприклад, призначимо референдум щодо скасування антиукраїнського закону про землю, чи Зеленський внесе такий указ про призначення референдуму?
Тому очевидно, що у законі про референдум має бути обов’язок призначення референдуму не президентом, а напряму ЦВК, якщо народ прийме таке рішення. Ось тоді буде справжнє народовладдя!
Іван Крулько, заступник Голови партії «Батьківщина», Facebook, 10 червня 2020 року.